Semester

I torsdags var min sista dag på praktiken vilket betyder att jag nu har semester. Semester från semestern? kanske ni lite missunnsamt tänker då, men jag kan berätta att det blir faktiskt vardag i Dubai också. Även om vardagen är väldigt mycket roligare för rastlösa själar som jag själv, än den är i Sverige.

Helgen bjöd på fest som vanligt. Nu läser ju min mamma min blogg så jag kan inte riktigt skriva allt som hände men eftersom det är sista helgen som klubbarna har öppet före ramadan så var det väldigt mycket folk ute. Började min torsdagskväll (vilket motsvarar fredag i Sverige) hemma hos Abbie med Sushi och vin. Sen drog vi vidare till Yacht club för att i vanlig ordning sluta på Mahiki. Mahiki är en Londonklubb som påminner lite om Tikii room i Stockholm. Det ligger i en källare, alla bartenders har Hawaiiskjortor och hela stället luktar kokosnöt. Dessutom har dom Dubais bästa DJ och godaste drinkar (testa Antidote om du har vägarna förbi). Sedan avslutade vi kvällen med en efterfest hemma hos Abbie.

På lördagen firade jag sex-månaders jubileum med mitt älskade Dubai och min kära mamma som tog mig på Hamam spa. Jag fick ett par badtofflor i storlek 45 ungefär och jag kunde-inte-sluta-skratta.

Image

 

Leave a comment