Lita aldrig på

Män eller bilar. Man tror att allting är bra men så helt plötsligt går det åt helvete. Min bil bestämde sig för att lägga av för två dagar sen. Alla däcken var tydligen deformerade. Så nu är det bara att vänta tills dom blivit utbytta… 

Nu har jag min näst sista vecka på praktiken. Dessa fyra veckor har jag känt mig som en blandning mellan Bridget Jones och Piper Chapman. Förra veckan kastades jag i sista sekund ut till ett event för en nyöppnad butik i ett av Dubais största shoppingcentrum. Eftersom jag bara är praktikant skulle jag inte åka ensam, var tanken. Men så blev det. 

Image

Banden skulle klippas 20.00 och redan 19.00 var det rena infernot utanför butiken. Det var snittar, (alkoholfria) drinkar och väldigt många viktiga människor. Som jag inte har någon aning om vilka det är. Även UAE’s fotbollslandslag var på plats. Stod cirka 30 min innan öppningen och svettades och kallpratade samtidigt som jag krigade för att behålla min plats med perfekt utsikt över bandklippningen. 30 sekunder innan så bestämmer de sig för att genomföra klippningen från andra hållet vilket betyder att jag får dyka över män, barn och kvinnor eftersom min viktigaste uppgift denna kväll var att GET THE PERFECT PICTURE OF THE ROPE-CUTTING! Reptilhjärnan i mig vaknade och för några sekunder var allt på liv och död. 

Fick jag bilden då? Nej. Men som så ofta annars löser det sig på annat sätt. I detta fall genom att en av shoppingcentrumets ägare börjar prata med mig och bad mig ta kort på honom och butiksägarna. Vilket tydligen var en ännu bättre bild! Hurra!

Efter 14 timmars arbetsdag var jag sedan slut som artist. Kom hem och kände mig som ett barn som tillbringat alldeles för lång tid i McDonalds bollhav. Smutsig, svettig och utmattad. 

Idag är jag istället kontorsråtta. Dricker kaffe från Costa och skriver statusuppdateringar för olika Facebook konton. Så kan livet också va!

Image

den här bilden va det närmaste jag kom the rope-cutting

Leave a comment